Лікування міокардиту у Запоріжжі

Консультація кардіолога в Клініці Святого Миколая. Діагностика та лікування запалення м'яза серця (міокардиту)

Серце складається з трьох шарів – зовнішнього (епікарда), середнього (міокарда) і внутрішнього (ендокарда). Міокардит – це запалення середнього шару серця. Факторами до його розвитку служать зниження імунітету, зловживання спиртним, аутоімунні хвороби, а також наслідки перенесених раніше вірусних інфекцій (в тому числі Covid-19). Ускладненнями запущеного процесу можуть бути гіпертрофія серця, розростання рубців у м’язовій тканині, порушення ритму і як підсумок хвороби – серцева недостатність.

Причини виникнення міокардиту

Залежно від провокуючих чинників, можна виділити:

• Інфекційний міокардит (вірусний, бактеріальний, грибковий, паразитарний)
  • Ревматичний (найпоширеніший варіант), розвивається при впливі гемолітичного стрептокока на пригнічену імунну систему
  • Алергічний міокардит – розвивається на тлі алергії
  • Токсичний – при алкогольній або лікарській інтоксикації, ниркової недостатності
  • Симптоматичний – як наслідок інших хронічних захворювань (найчастіше аутоімунних – склеродермії, системного червоного вовчака)
  • Ідіопатичне запалення м’яза серця – коли причину з’ясувати неможливо. Найважчий варіант патології, оскільки не вдається підібрати етіотропне лікування

Від причини, що викликала захворювання, буде залежати надалі лікування міокардиту.

Перші симптоми

Ознаки міокардиту повністю залежать від виду, форми перебігу (гостра або хронічна), локалізації (дифузний або вогнищевий) і ступеня тяжкості захворювання (легкий/середній/важкий). За симптомами можна запідозрити той чи інший вид запалення міокарда:

Лечение сердечно-сосудистых заболеваний
  • Незначна слабкість, біль в області серця, задишка властива алергічній природі захворювання
  • Гострий, різкий біль за грудиною, пекучого характеру, який віддає у ліву руку і лопатку характерний для ревматичного або ідіопатичного варіанта
  • Набряки обличчя та кінцівок, ціаноз, розвиток гострої серцевої недостатності
  • Бактеріальне запалення характеризується підвищеним ризиком тромбоутворення, синюшністю шкіри та постійно ниючим болем у грудях

Діагностика та профілактика захворювання

Виявленням і терапією гострого міокардиту займається лікар-кардіолог. На первинному огляді в Клініці Святого Миколая лікар ретельно збере ваш анамнез, уточнить наявність супутніх хвороб (гострих і хронічних), недавно перенесених захворювань, вислухає скарги та проведе детальний огляд. Далі для точної постановки діагнозу пацієнт направляється на додаткові обстеження:

• Коронарокардіографію
  • Вимірювання артеріального тиску
  • ЕКГ у 12 відведеннях
  • ЕхоКГ і доплерівське дослідження
  • Рентгенографія органів грудної клітини

Будуть призначені також лабораторні дослідження:

• Загальний аналіз крові з підрахунком лейкоцитарної формули (автоматичний підрахунок) і рівнем ШОЕ
  • Рівень С-реактивного пептиду
  • Визначення ревматоїдного фактора
  • Аналіз на антистрептолізин-О (антитіла до стрептокока)
  • Біохімічний аналіз крові
  • Маркери пошкодження серцевого м’яза (тропоніни, КФК-МВ)
  • Антитіла до міокарда
  • Дослідження лабораторних показників (загальний аналіз сечі, АЛТ, АСТ, білірубін, креатинін, титр антистрептолізина-О, ХС, глюкоза крові)
  • Етіологічне дослідження з визначенням титрів віруснейтралізуючих антитіл до вірусів Коксакі групи В, ECHO enteric cytopathogenic human orphan virus, герпесу, гепатиту С і т. п. (Імуноглобулінів класів G і М (IgM, IgG)) у плазмі крові, а також полімеразної ланцюгової реакції
  • Визначення показників імунологічного стану
  • КТ із застосуванням такого контрасту, як гадодіамід

Профілактика розвитку даного захворювання включає:

• Своєчасне лікування хронічних хвороб
  • Регулярний огляд у кардіолога та інших фахівців
  • Уникнення контакту з людьми, які хворіють на вірусні або бактеріальні інфекції
  • Вакцинація згідно з календарем щеплень
  • Сезонна вакцинація проти вірусу грипу
  • Відмова від вживання алкоголю та наркотиків

Лікування міокардиту

При наявності точного діагнозу «Міокардит» і з’ясованою причиною терапія повинна бути спрямована перш за все на усунення фактора, який викликав захворювання. При нез’ясованої етіології – лікування залишається симптоматичним. Лікарська терапія може складатися з:

Лечение сердечно-сосудистых заболеваний
  • Антибіотиків – при підтвердженої бактеріальній природі захворювання
  • НПЗЗ для зняття запалення
  • Кортикостероїдів – з метою придушення аутоімунних процесів в організмі
  • Антигіпертензивних препаратів для зниження навантаження на серцевий м'яз
  • Сечогінних засобів для зменшення набряків
  • Антиаритмічні препарати та антикоагулянти

Важливу роль відіграють дієта, постільний режим та обмеження фізичної активності, а також корекція способу життя.

Чому варто звернутися в Клініку Святого Миколая

Переваги нашої клініки:

• Індивідуальний підхід до кожного пацієнта
  • Комплексне лікування всіх захворювань серцево-судинної системи
  • Висококваліфіковані кардіологи, які регулярно проходять курси підвищення кваліфікації
  • Власна лабораторія на базі клініки
  • Сучасне точне діагностичне обладнання від провідних виробників медтехніки
  • Приємна атмосфера та усміхнений персонал

Зручності для відвідувачів Клініки Святого Миколая

Власна парковка