Лікування кардіоміопатії у Запоріжжі

Діагностика первинного ураження міокарда (кардіоміопатії) в Клініці Святого Миколая. Консультація кардіолога

Кардіоміопатія – це патологія серцевого м’яза нез’ясованої причини, в основі якої лежить збільшення розмірів серця з розширенням порожнин і серцева недостатність. Вона може йти як самостійне захворювання (первинна), і як наслідок генералізованого системного процесу (вторинна кардіоміопатія). При відсутності лікування хвороба прогресує і прогноз значно погіршується.

Причини виникнення

Точну причину на сьогодні з’ясувати так і не вдалося, проте є перелік факторів розвитку:

• Спадковість (збій у генетичному коді, який призводить до патології формування і як наслідок функції волокон міокарда)
  • Патології імунної системи, аутоімунні захворювання
  • Вірусні інфекції (герпес, грип, вітряна віспа, кір)
  • Міокардит в анамнезі
  • Порушення гормонального фону (післяпологовий період і вагітність, клімакс, порушення роботи щитоподібної залози)
  • Інтоксикації (алкогольна, наркотична, алергічна, лікарська)

Первинне захворювання виявляють найчастіше в осіб молодого віку, а вторинна кардіоміопатія частіше зустрічається у дорослих.

Кардіоміопатія – симптоми захворювання

Значно ускладнює діагностику кардіоміопатії те, що для неї немає характерних специфічних симптомів. Серед скарг, з якими найчастіше пацієнти звертаються до лікаря:

• Задишка при фізичній активності (звичної, незначної) або навіть у спокої
  • Біль різного характеру й інтенсивності, що виникає у стані спокою або при навантаженнях в області грудей
  • Почуття перебоїв у роботі серця
  • Відчуття нападів раптового серцебиття
  • Миготіння «мушок» перед очима
  • Запаморочення, головні болі, можливі втрати свідомості

Нерідко виявляється хвороба при проходженні планового огляду у кардіолога під час зняття ЕКГ.

Види кардіоміопатії

Найчастіше зустрічаються такі види кардіоміопатій, зі своїми особливостями симптоматики: 1. Дилятаційна. Відбувається розтягнення передсердь і шлуночків і знижується насосна функція серця. Це означає, що сили, з якою воно качає кров, недостатньо, і у великому колі кровообігу починаються застійні явища. Найбільш виражена ознака – це набряки на нижніх кінцівках; при приєднанні застою по малому колу кровообігу – задишка, кашель і хрипи у легенях.
Лечение сердечно-сосудистых заболеваний

2. Рестриктивна – рідкісний вид кардіоміопатії. Камери серця не повністю наповнюються кров’ю через те, що міокард не здатний розслаблятися. Розміри серця при даному виді патології залишаються нормальними або навіть злегка зменшуються.

3. Гіпертрофічна – ділиться на два підвиди: гіпертрофія правого

Кожна з них може бути симетричною або асиметричною, обструктивною чи не обструктивною. Симптоми, які домінують при цьому: схильність до втрати свідомості та порушень ритму.

У Клініці Святого Миколая за допомогою сучасного діагностичного обладнання та досвідчених кардіологів буде встановлений точний діагноз, а також призначено лікування відповідно до виду кардіоміопатії.

Діагностика захворювання

Лікарі Клініки Святого Миколая насамперед збирають ретельний анамнез, оскільки діагностика кардіоміопатії починається саме з цього. В обов’язковому порядку проводиться оцінка скарг і огляд хворого з аускультацією серця і легенів, вимірюванням рівня артеріального тиску.

З додаткових методів найпоширеніший і доступний – електрокардіографія (ЕКГ), яка дозволяє крім усього іншого виявити можливі порушення ритму та провідності серця. Також дуже інформативним буде УЗД серця – визначить ступінь дисфункції міокарда та виміряє фракцію викиду лівого шлуночка.

Корисною буде рентгенографія грудної клітки, яка дозволить виявити збільшення розмірів серця, його конфігурацію і застійні явища у легенях. У деяких випадках може бути призначена вентрикулографія (контрастне дослідження шлуночкової системи серця), біопсія міокарда (забір частини м’язи для подальшого вивчення).

З лабораторних методів, крім стандартного загального та біохімічного аналізу крові, часом важлива ДНК-діагностика, особливо при наявності подібного захворювання у родичів. Однак дане дослідження відрізняється дорожнечею і складністю виконання.

Лікування кардіоміопатії

У кардіологічному відділенні Клініки Святого Миколая працюють висококваліфіковані фахівці з великим досвідом. Кардіологи клініки призначать медикаментозну терапію, виходячи з даних вашого конкретного випадку, дадуть рекомендації щодо профілактики та зниження ризику розвитку або прогресування серцевої недостатності, як основного чинника летальності при кардіоміопатії.

Лечение сердечно-сосудистых заболеваний
При консервативній терапії застосовують:
  • Діуретики (зменшують прояви застою у малому і великому колі кровообігу, знімають набряклість)
  • Серцеві глікозиди (допомагають збільшити насосну функцію серця та боротися з порушеннями скоротності)
  • Антиаритмічні для усунення порушень ритму
  • Антикоагулянти й антиагреганти для запобігання тромбоутворенню

Чому варто звернутися в Клініку Святого Миколая

Клініка Святого Миколая – це багатопрофільний медичний заклад, в якому виконується діагностика та лікування патологій серця відповідно до європейських стандартів. Наша Клініка – це:

• Кращі кардіологи з великим практичним досвідом
  • Сучасне висококласне обладнання від кращих виробників медтехніки у світі
  • Науковий підхід до терапії серцево-судинних захворювань
  • Призначення лікування за принципами доказової медицини